Екологічне виховання
Екологічне виховання — систематична педагогічна діяльність, спрямована на розвиток екологічної культури особистості.
Мета екологічного виховання—формування відповідального і дбайливого ставлення до природи, що базується на екологічній свідомості.Це передбачає дотримання моральних і правових принципів природокористування й пропаганду ідей щодо його оптимізації, активну діяльність із вивчення й охорони природи своєї місцевості.
Формування морально-екологічних понять є однією з умов ефективності екологічної освіти й виховання. Для цього необхідне залучення учнів до різних видів діяльності: навчально-пізнавальної, науково-дослідницької, туристично-краєзнавчої, пропагандистсько-просвітницької, природоохоронної тощо. Слід зазначити, що тільки за органічного поєднання різних видів діяльності можна забезпечити розв'язання всіх завдань екологічної освіти й виховання учнів.
Чільне місце в системі екологічної освіти й виховання належить проблемі змісту діяльності учнів, що вбирає в себе чотириаспективзаємодії суспільства та природи:
- усвідомлення мети й способів раціонального використання при роди людиною;
- розуміння не лише практичної, а й пізнавальної, естетичної, морально-етичної, гуманістичної, економічної, національно-па тріотичної й гігієнічної цінності навколишнього природного середовища;
- усвідомлення негативних наслідків використання природних систем (виснаження природних ресурсів, забруднення при родного середовища, зникнення еталонів та пам'яток природи тощо);
- оволодіння школярами теорією та практикою побудови власних стосунків у системі «людина—природа».
Екологічне виховання має сформувати екологічну культуру людини, для якої характерні різнобічні, глибокі знання про навколишнє середовище (природне і соціальне); екологічний стиль мислення, що передбачає відповідальне ставлення до природи та свого здоров'я; наявність умінь і досвіду вирішення екологічних проблем (насамперед на місцевому рівні); безпосередня участь у природоохоронній роботі, а також здатність передбачати можливі негативні наслідки природо-перетворювальної діяльності людини.